Złote Globy 2018 – feminizm rządzi w kinie i telewizji

W obliczu hollywoodzkich skandali i pojawieniu się wielu głosów, zarówno kobiet, jak i mężczyzn, że byli molestowani seksualnie w swojej aktorskiej pracy, nie jest niczym dziwnym, że na 75. ceremonii wręczenia Złotych Globów nagrodzone zostały postaci silnych kobiet. W 2017 roku feminizm rządził zarówno w kinie, jaki i telewizji, a opowiadane historie, zarówno te zabawne, jak i traumatyczne, w wielu przypadkach okazały się przełomowe, a jeśli nie to przynajmniej potrzebne. 

Już sama atmosfera gali trzymała w wielkim napięciu, bowiem wszystko przenikał temat zeszłorocznych skandali. Seth Meyers, komik prowadzący galę, nie tracił czasu i przeszedł od razu do sedna – Mamy 2018 rok. Marihuana jest w końcu legalna, a wykorzystywanie seksualnie ostatecznie nie. – Nadchodzi nowa era. Minęły lata, odkąd biali mężczyźni w Hollywood byli tak zestresowani. Większość kobiet zebranych na gali było ubranych na czarno i nosiło przypięty znaczek Time’s Up (Czas minął), dając tym samym wyraz sprzeciwu przemocy seksualnej oraz nierównościom w miejscach pracy.

Zanim napiszę jednak o wszystkich Złotych Globach w tym roku, warto poświęć większa uwagę dla kilku produkcji, które w szczególny sposób zasłynęły w tym roku.

Trzy billboardy za Ebbing, Missouri

Historia, pomimo swojej drastyczności, wydaje się jak najbardziej interesująca, przejmująca, jak i pasująca swoim tonem do hollywoodzkich wydarzeń z ostatniego roku. Trzy billboardy za Ebbing, Missouri opowiada o matce – Mildred, której to córka została w brutalny sposób zgwałcona, następnie zabita i spalona. Mildred poszukuje sprawiedliwości wobec bezczynności policji oraz lokalnej zmowie milczenia. Wynajmuje więc trzy billboardy oraz umieszcza na nich apel do policji, aby sprawa śmierci jej córki została zbadana.

Wielkie Kłamstewka

Siła kobiet tkwi w grupie? W tym przypadku jak najbardziej tak. Celeste to bohaterka, która kiedyś była kobietą samodzielną i silną. Siły tej w obliczu małżeństwa i wychowywania dzieci jednak nieco jej zabrakło. A Celeste przez wiele lat doświadczała przemocy fizycznej oraz psychicznej ze strony męża, który pomimo swej miłości oraz pasji do Celeste, był człowiekiem zaborczym i skrzywionym psychicznie, nie zauważając jaką krzywdę wyrządza małżonce. Celeste w końcu postanawia się wyprowadzić i uciec od męża, ten jednak za wszelką cenę chce ją zatrzymać. Na pewnym balu, przyjaciółki zauważają kłótnię małżonków i wspólnymi siłami pozbywają się atakującego Celeste męża, zrzucając go z wysokości. Oczywiście opowieść o Celeste to nie jedyna historia, mająca miejsce w serialu, jest jednak głównym jej wątkiem. Wiele czasu poświęca się też osobie Madeline i jej sytuacji rodzinnej oraz Jane i jej synkowi, którego w szkole, pomimo niewinności oskarża się o przemoc. Wielkie Kłamstewka to typowy dramat rodzinny, okraszony wciągającą historią oraz świetnym pokazem gry aktorskiej. W rolach głównych wystąpili: Nicole Kidman, Reese Witherspoon, Shailene Woodley oraz Alexander Skarsgard.

Opowieść Podręcznej

Mroczna dystopia o świecie, w którym mniejszości seksualne się zabija, a płodne kobiety podporządkowuje rytualnym gwałtom zrobiła w tym roku wrażenie na ludziach na całym świecie, zrobiła również na mnie. Więcej o serialu dowiecie się w mojej recenzji – Opowieść Podręcznej, czyli egzystencjalne piekło kobiet.

The Marvelous Mrs. Maisel

Midge Maisel to przykładna małżonka i matka. Wspiera swojego męża i jego marzenia z całych sił, mimo to on postanawia od niej odejść, co więcej Midge była przez niego zdradzana. Okazuje się, że kobieta w latach 50. ubiegłego wieku, jeżeli ma w sobie dużo siły, a dodatkowo jest urocza i inteligentna, to jest w stanie sama zadbać o siebie i własne marzenia. Mrs. Maisel w wyniku rozpaczy i upicia alkoholowego odkrywa, że ma talent do rozśmieszania ludzi i już niedługo zasłynie jako niesamowicie szczera, dosadna, ale też ultrazabawna komediantka, okazując się też w tym lepsza, od mającego wygórowane ambicje męża, którego marzenie bycia komediantem wcześniej wspierała.

Pełna lista zwycięzców 75. ceremonii rozdania Złotych Globów

FILM

Najlepszy film dramatyczny: Trzy billboardy za Ebbing, Missouri

Najlepsza komedia lub musical: Lady Bird

Najlepszy reżyser: Guillermo del Toro, Kształt wody

Najlepszy scenariusz: Trzy billboardy za Ebbing, Missouri

Najlepsza aktorka w filmie dramatycznym: Frances McDormand, Trzy billboardy za Ebbing, Missouri

Najlepszy aktor w filmie dramatycznym: Gary Oldman, Czas mroku

Najlepszy aktor w komedii lub musicalu: James Franco, Disaster Artist

Najlepsza aktorka w komedii lub musicalu: Saoirse Ronan, Lady Bird

Najlepszy aktor drugoplanowy: Sam Rockwell, Trzy billboardy za Ebbing, Missouri

Najlepsza aktorka drugoplanowa: Allison Janney, I, Tonya

Najlepszy film animowany: Coco

Film zagraniczny: W ułamku sekundy, Fatih Akin (Niemcy/Francja)

Najlepsza piosenka: This Is Me z filmu Król rozrywki

Najlepsza muzyka do filmu: Alexandre Desplat, Kształt wody

SERIAL

Najlepszy serial dramatyczny: Opowieść podręcznej

Najlepszy miniserial lub film telewizyjny: Wielkie kłamstewka

Najlepszy serial komediowy lub musical: The Marvelous Mrs. Maisel

Najlepszy aktor w serialu dramatycznym: Sterling K. Brown, This is Us

Najlepszy aktor w serialu komediowym lub musicalu: Aziz Ansari, Master of None

Najlepszy aktor w miniserialu lub filmie telewizyjnym: Ewan McGregor, Fargo

Najlepsza aktorka w serialu dramatycznym: Elisabeth Moss, Opowieść podręcznej

Najlepsza aktorka w serialu komediowym lub musicalu: Rachel Brosnahan, The Marvelous Mrs. Maisel

Najlepsza aktorka w miniserialu lub filmie telewizyjnym: Nicole Kidman, Wielkie kłamstewka

Najlepsza aktorka drugoplanowa w produkcji telewizyjne: Laura Dern, Wielkie kłamstewka

Najlepszy aktor drugoplanowy w produkcji telewizyjnej: Alexander Skarsgard, Wielkie kłamstewka

Może ci się spodobać również

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.