Netflix ujawnia ile dotychczas zainwestował w polskie produkcje i zapowiada plany otwarcia biura CEE w Warszawie

}

Data: 29 marca 2022

a

Kategorie: Newsy

Netflix szuka wyjątkowych historii w każdym zakątku świata, dlatego nieustannie inwestuje w inspirujące treści także z Polski. Od początku swojej działalności nad Wisłą serwis współpracuje z rodzimą branżą filmową, z roku na rok zwiększając swoje zaangażowanie na rynku. 

W latach 2020 i 2021 Netflix przeznaczył 490 milionów złotych na rozwój lokalnej biblioteki oraz produkcję filmów i seriali na terenie Polski tworząc przy tym 2600 miejsc pracy. 29 marca Netflix ogłosił plany otwarcia biura w Warszawie, które będzie pełniło funkcję hubu na cały region Europy Środkowo-Wschodniej. 

Polska stała się dla nas kluczowym rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę polskich produkcji, nadszedł właściwy moment, aby jeszcze bardziej zbliżyć się do lokalnej branży kreatywnej i filmowej. Biuro Netflix w Warszawie to naturalny krok w naszym rozwoju, który znacznie ułatwi budowanie długoterminowej współpracy w regionie i wzmocni istniejące relacje, tworząc szerokie możliwości dla twórców i producentów. Kreatywność i potencjał branży sprawiają, że Warszawa jest doskonałym punktem do prowadzenia biznesu na całą Europę Środkowo-Wschodnią  –  mówi Larry Tanz, Vice President, Head of Original Series, EMEA at Netflix. 

Otwarcie stałego biura w Warszawie jednego z światowych liderów OTT oznacza, że Polska jest jednym z bardziej rozwojowych rynków produkcji audiowizualnych w Europie. Traktowana jest jako poważny, długofalowy partner. Będzie lokalizacją większej ilości realizowanych projektów. A nowe projekty to miejsca pracy, większy transfer środków, nowe możliwości kreatywne. Cieszymy się, że rynek polski, polscy producenci, mają coraz więcej partnerów finansujących produkcję z rynków zagranicznych – to pobudza gospodarkę oraz rozwój sektora jako takiego. To ważny sygnał dla nas wszystkich ugruntowujący pozycję rodzimego sektora audiowizualnego w naszym regionie Europy – mówi Alicja Grawon-Jaksik, Prezes Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych. 

Polskie produkcje zyskują międzynarodową popularność 

Dzięki globalnemu zasięgowi serwisu polskie produkcje Netflix zyskały sławę w Polsce i na świecie. Sexify trafił na listę 10 najchętniej oglądanych tytułów w ponad 80 krajach i zajął 1 miejsce w 20, m.in. we Włoszech, Indiach, Egipcie i Dominikanie. Świąteczny komedia Dawid i elfy utrzymywała się w globalnym rankingu Top 10 przez trzy tygodnie. Szczególną popularność zdobył w 24 krajach i zajął 2 miejsce na Malcie oraz 4 miejsce w Niemczech. W głębi lasu – drugi polski serial oryginalny Netflix stworzony na podstawie bestsellerowej powieści kryminalnej Harlana Cobena – trafił na listy Top 10 w około 40 krajach m.in.: Brazylii, Francji, Grecji, Polska, Argentynie, Wielkiej Brytanii i Irlandii. Film W lesie dziś nie zaśnie nikt 2 utrzymywał się w czołówce światowego rankingu przez dwa tygodnie i pokochali go widzowie z 31 krajów. Natomiast film Jak pokochałam gangstera przez 5 tygodni nieprzerwanie utrzymywał się na globalnej liście Top 10, a przez pierwsze 3 tygodnie był w pierwszej trójce najpopularniejszych filmów nieanglojęzycznych.

ZOBACZ TEŻ  Szkoła Filmowa w Łodzi i Netflix rozpoczynają długofalową współpracę

Zaangażowanie w rozwój branży kreatywnej 

Inwestycje Netflix na polskim rynku sięgają poza współpracę czysto produkcyjną – w 2020 r. Netflix rozpoczął wieloetapową współpracę z Krajową Izbą Producentów Audiowizualnych (KIPA). Pierwszym jej etapem było ogłoszenie na początku maja 2020 r. nowego funduszu pomocowego dla najbardziej poszkodowanych pracowników branży telewizyjnej i filmowej w związku z wstrzymaniem produkcji z powodu pandemii koronawirusa. Na jego działalność serwis przeznaczył 2,5 miliona złotych. W kolejnej odsłonie współpracy eksperci Netflix prowadzili szkolenia w ramach Netflix Day podczas KIPA Film Financial Lab, kursu poświęconego obsłudze serwisowej międzynarodowych produkcji filmowych oraz koprodukcjom, z naciskiem na kwestie finansowe. W maju 2021 roku z kolei wystartował cykl szkoleń ”Kompetencje przyszłości”, rozwijający wśród młodych twórców profesjonalne umiejętności niezbędne do pracy w nowoczesnej branży audiowizualnej. 

W 2022 r. Netflix rozpoczął oficjalnie długofalową współpracę ze Szkołą Filmową w Łodzi, która opiera się na cyklu warsztatów dla studentów szkoły. Celem inicjatywy jest odkrywanie i wspieranie młodych talentów, a także umożliwienie im doskonalenia praktycznych kompetencji zawodowych, które ułatwią rozpoczęcie kariery na zmieniającym się rynku filmowym. 

Źródło: Biuro prasowe Netflix

DOŁĄCZ DO DYSKUSJI I SKOMENTUJ

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O autorze

Justyna Macugowska

Trochę szalona domatorka, zakochana w podróżach, muzyce i kinie, nie ukrywa, że głównie zagranicznym. Na oderwanie od szarej rzeczywistości funduje sobie horrory, bo "bezpieczny strach" to najlepszy odstresowywacz. Fanka Tolkiena, a filmy z Johnnym Deep'em i Orlando Bloom ogląda na bieżąco.